söndag 10 februari 2013

Photowalk Göteborg 130209

Photowalk, streetphotography. Man har ju hört talas om det.
Visste att det fanns världen över. Men att det skulle vara första
i Sverige jag deltog i blev jag överraskad över. 
Det är inte så mycket som brukar göra mig pirrig, men det var 
jag på väg till Göteborg i går morse. Att knäppa kort på vilt 
främmande människor är inget jag brukar ägna mig åt. Får man
göra det hur som helst?? Jodå, Mats Alfredsson som hade dragit
ihop detta, berättade att det var 100 % ok. Sen får man givetvis
respektera om någon skulle säga till att dom ej vill vara med på bild. 
Kan ni tänka er ca 180-200 som går omkring på Göteborgs gator
med kamerorna i högsta hugg. Det kunde inte jag innan jag själv var
på plats. När vi stod mitt i klungan bland andra fotosugna var pirret
som bortblåst. Fy fasen vad roligt vi hade. Det här kommer jag att
leva länge på. Och i maj lovade dom att vi träffas igen. Jag längtar
redan. Under tiden får vi boråsare som var med, försöka att dra
ihop nåt liknande i miniformat i vår egen stad. Jag har fått blodad tand.

Här kommer några av mina bilder:










Eventet fick lite medial belysning också.



Och till sist lite övriga bilder. Kommer några fler här så småningom. 
Väntar på några mail från folk som var med igår.







2 kommentarer:

  1. Så roligt! Vet att Scott Kellby ordnar World Wide Photowalk en gång om året, jag tror det är i maj och det brukar vara några som ordnar det på olika håll i Sverige också.

    SvaraRadera
  2. Helena, det var så roligt. Jag visste väl inte egentligen vad jag kunde vänta mig av dagen. Den blev toppen :)

    SvaraRadera