måndag 4 februari 2013

Nya klubbstugan invigs

I lördags var jag på invigning av Mariedals nya klubbstuga.
Himmel så fint dom har fått i sitt nya föreningshus.
Jag kan sakna fotbollstiden och det gjorde sig påmint i
lördags igen. Inte bara att det var fräscha lokaler utan
alla go'a människor också. Kommunalråd Ulf Olsson
fick äran att klippa bandet. Sen var det rundvandring i
dom olika rummen och invigning av några av dom.
Dom blev uppkallade efter personer som betytt mycket
för Mariedal. Nån person var inte i livet, men hans dotter
var på plats annars var personerna med på invigningen och
vi fick höra lite historier om dom. Jag tyckte det var
så fint. Tänk att få nåt uppkallat efter sig och få vara med
och höra alla fina ord som sägs om en. Man skulle sprätta
omkring stolt som tupp.
Sen var det lite happenings mest hela tiden. Niklas Hult och
Amado Jawo var där och trekampade. Emil Jylhänlathi
trixade med "trasan" som han är en jäkel på.
På kvällen var det fest med middag och uppträdande.
Jag var inte med på den, men jag tvivlar inte på att även
det blev en trevlig tillställning.

Grattis Mariedal till det nya fina klubbhuset!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar