måndag 18 februari 2013

Hemmagjord ansiktsmask

Jag vet..det finns redan tusen tips på hemmagjorda
ansiktsmasker. Avokado, gurka, yoghurt mm.
Men den här måste ni faktiskt prova. Tre ingredienser.
4 st treo (det är acitylsali.. vänta jag måste googla
stavningen..acetylsalicylsyra vi vill åt :)), ett par droppar
vatten och en klick honung. Honungen för att det blir
lättare att smeta ut och få det att sitta kvar i ansiktet.
Smeta in detta i fejjan och låt sitta i 30 min.
När du sen ska tvätta bort detta blir det en duktig
peeling. Och jag lovar ..du blir babylen i ansiktet.
Smörj in dig ordentligt efteråt.


2 kommentarer:

  1. Treo både ut- och invärtes. Ingen huvudvärk som rår på det inte :)
    Måste jag testa!
    Kram på dej!!

    SvaraRadera
  2. Berätta sen Anna vad du tyckte. Kram till dig <3

    SvaraRadera