lördag 23 februari 2013

Badhuset

"..ibland gör man vad som helst för att slippa andra saker,
t o m att förnedra sig själv i bikini bland folk.."

Så löd min "instämpling" i foursquare till badhuset idag.
Att gå till badhuset är inte en av mina favoritsysslor. Men jag hade
fan ingen lust att vara hemma heller. När vi stiger in genom
dörrarna till badhuset så uppenbarar sig en kö som inte är av
denna värld. Det kanske tar max 10 min innan jag är inne, men
det känns som 30 min minst. Killarna är redan inne. Med sitt
årskort behöver dom minsann inte köa.
Lindar om mig handduken och går ut i simhallen. Ungarna är
det redan full fart på. Dom bubblar och hoppar från trampolinen.
Jens gör en volt och Niklas en dubbel bakåtvolt. Jag fattar inte
hur dom kan eller ens vågar. Inte har dom fått av mig. Jag är
inte så bekväm i vattnet. Eller som om jag ens få upp min kropp
i luften till ett försök till volt. Bara tanken får mig att lägga av
ett flatgarv.
Nej, jag sänker ner min kropp lugnt och fint vid motionssimmet.
Ungarna sitter på kanten och glor på mig. Rätt vad det är när
jag börjar närma mig dom så stämmer jag upp i ett illtjut.
Karln bakom mig skulle simma om mig och är för nära så han
drar handen under foten på mig. Och jag som är så jäkla killig
under fötterna börjar vråla. Haha..pinsamt. Vi skrattar både han
och jag och han säger nåt i stil med att...stäm mig inte nu, det var
inte meningen. Sen flinar vi ett par gånger till där vi simmar
fram och tillbaka i bassängen.

Att vara i bassängen när vågmaskinen sätter igång kan också
vara spännande. Ungar som simmar upp i armhålan på en eller
när jag känner att jag med vågornas hjälp är på väg mot en
buskig utländsk man som står med armarna utslagna mot sitt
barn som istället hade kunnat få ta emot mig om jag inte hade
kämpat mot vågorna.

Inte undra på att inte badhuset är nåt favoritställe.

(Niklas gör dubbel framåtvolt)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar