torsdag 14 februari 2013

100. Grupp #365foton och #boras365

Idag när jag var ute på lunchen såg jag detta mitt på torget. En massa
människor som höll på gjorde hjärt- och lungräddning. Och dom
gjorde det till musik. Det såg riktigt häftigt ut. Det var som ett
gympapass i HLR. Det var inte vilken låt som helst dom gjorde detta
till..nej det var BeeGee´s "Staying alive". Så passande, plus att takten
är skön och det gjorde att man kunde tänka sig att vara en i gruppen
som övade på HLR. Lägger upp låten, så sätt på den och tänk er
alla dessa människor som "räddar" i takt till musiken. Nytt och väldigt
roligt sätt att locka till att lära sig HLR.

Sen kanske ni undrar varför det står #boras365. Det är för att våran
turistbyrå BoråsBorås vill samla allt vi skriver, fotar osv om vår fina
stad Borås under en hashtag så det blir sökbart och vi kan visa övriga
Svergie och världen våran stad. Det finns i bloggar, instagram, twitter tex.
Ska göra mitt bästa för att bidra att visa upp Borås :)




1 kommentar:

  1. Det borde man träna på mer. Jag tror inte alla kan det där. (Jag spanade på en affisch bara för ett par veckor sen så jag HOPPAS att jag kan nu, men man vet aldrig.)

    SvaraRadera