onsdag 17 oktober 2012

Asså, såg ni matchen igår...

..annars missade ni en rysare kan jag berätta.
Jag sitter här på morgonkvisten dagen efter "miraklet i Berlin"
eller "bragden i Berlin" som det står om överallt i alla medier,
och är fortfarande lyrisk.
Tyskland som fullständigt kör över Sverige i första halvlek och
man sitter och känner sig förnedrad. Men största förnedringen
fick Tyskland i sista änden. Att tappa en 4-0 ledning.
Det är så galet att man knappt tror att det är sant.
Jag erkänner att jag, precis som många andra, var på väg att
gå och lägga mig för att slippa se eländet. Men jag och störste
sonen blev kvar vid tv:n och vad glad jag är för det.
Sonen tyckte dock att hans morsa är fullständigt knäpp i huvudet.
Men det gick faktiskt inte att hejda i slutminutrarna. Jag flög upp
och ner ur soffan. Viftade med armar och ben om vartannat.
Han sa att han önskat att han hade filmat det och lagt ut det på
youtube, för då hade han fått hur mycket visningar som helst på det.

Detta är historiskt och ska sent glömmas. Ett stort hopp
har tänts inför VM. Tack svenska fotbollslandslaget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar