söndag 5 augusti 2012

Fiske i Hökens Ås

Mina killar har fått ett nytt intresse sen i våras. Fiske.
Kul då både jag och maken gillar att fiska. Var mycket
till Hökens Ås och fiskade förr. Men nu var det länge sen
vi var där. Jag tror sist vi var där, tultade Jens omkring i 
blöja. Så det är några år sen. Hade lovat grabbarna att åka
dit på semestern. Vi var inte ute i god tid med att boka stuga.
Men vi lyckades få en natt iaf. Fiskarna var på hugget.
Dom hoppade så man såg fiskarna långt ovanför vattenytan.
Det är lite häftigt tycker jag. Första dagen gav ingenting och
minerna pekade neråt på killarna. Sa att vi skulle gå upp fem
morgonen efter, hoppa i kläderna och sticka ut och fiska direkt
på morgonen. Dom såg tveksamma ut men gick med på det.
Och tur var väl det, för vi fick 3 st regnbågar på morgonen. Killarna
var nöjda med resultatet när vi åkte hem.
Jag passade på att plocka lite blåbär också. Det finns gott om
bär i dom skogarna. Blåbärsmuffins ska det bli.
Skulle nog tro att det kan bli en sväng till Hökens Ås i slutet av
september också :)





















P.S Om ni vill veta varför sonen pekade finger, så var det
för vi skrattade lite åt honom. Han lyckades gång på gång
sätta fast fiskedrag i sina kläder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar