måndag 9 juli 2012

Ett besök på akuten

Strax före lunchtid på jobbet idag, får jag ett sms av maken
som säger att han är på akuten med störste sonen.
Dom ska kolla blindtarmen. Niklas har haft så ont i magen.
Blodet försvinner från huvudet och man vill bara rusa ut från
jobbet och upp till lasarettet. Det är ju dock semestertider och
jag sitter i receptionen och det är kort om folk. Maken är ju med
honom så jag tänker att jag behöver inte åka upp.
Men tror ni att det går att släppa detta?! Nej, inte det minsta.
Allt jag kan se för mitt inre är att Niklas blir opererad.
Jag ber att få avlösning så att jag kan få åka iväg.
Kommer upp till akuten och blir invisad till rummet där han är.
Och så fort jag kliver in i rummet så får jag en stor klump i
halsen och gråten är inte långt borta. Kramar om min lille kille.
Märker att även han skulle kunna gråta en skvätt. Men båda är
"modiga" och vi klarar oss från tårar på kinderna.

Dom tar prover och allt går bra. Vet inte vad det var.
Men jag vill inte bli skrämd så här flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar