onsdag 6 juni 2012

Vinprovning

Nu har vi haft firande #2 av kollegorna i växeln. Vinprovning
stog på programmet. Då jag aldrig varit på vinprovning, tänkte
jag att man får väl vara glad om man får prova ca 4 st viner.
13 st olika viner fick vi prova plus en whiskey.
Men någon vinkännare är man ju inte. Visst kunde jag hänga
på några saker han presenterade och känna olika smaker.
Men långt ifrån allt. Vi började på lätta vita viner och tog dom
"tunga" röda sist. Dom sista röda vi skulle prova, räckte det att
jag luktade på så var jag nöjd. Det var verkligen inte i min smak.
Nu har man provat på detta och jag törs nog säga att jag inte
kommer att göra det igen. Det får vara nån alldeles speciell
anledning om det ska hända.
Det var roligt att prova på men inte min grej.
Och jo..vi hade mycket trevligt, gänget och jag.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar