onsdag 11 januari 2012

VIP gäst

Jag vill skryta lite, får jag det?
Jag och sonen har varit VIP gäster
på Borås Basket, matchen mellan
Borås - Sundsvall.
I sköna fåtöljer placerade bredvid
hemmalaget kunde vi följa matchen.
På en armlängds avstånd hade vi spelarna
och tränarna. Vi kunde vara med och höra när
spelstrategier presenterades eller när det svors
över "felaktiga" domarbeslut. Snacka om att få vara
med i spelet. Ville nästan vara med och göra
high five med spelarna när dom gick förbi oss.
Inte nog med detta. Jens fick vara med i pausen
och tävla i luffarschack. Man skulle spela basket,
för varje boll man satte fick man springa fram
och lägga en markering på ett luffarschack. Det var
så jämt. Jens förlorade med max 2 sekunder.
Han var kanonduktig. Mammas lilla basketess.
Även om Borås förlorade matchen så fick vi 
en kanonupplevelse från VIP stolarna
och nu är även jag hooked på basket.
När är nästa match? Jag måste dit ;)
Tack Borås Basket för att vi komma 
och sitta med er.











Dom flesta kort är tagna av Jörgen Jarnberger.
Tack min go'a vän.
http://jpixfoto.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar