fredag 6 januari 2012

Sala - trettonhelgen


Jag och pojkarna drog till Sala. Gick hur bra
som helst att köra själv. Var rädd för att jag
skulle bli trött, men jag tror aldrig en bilresa
till Sala har gått så fort nån gång.
Frågar ni pojkarna, så kör jag fortare än
maken. Men vi hade allsång i bilen också.
Det är nåt förlösande med att få vråla ut
i sång i bilen. Särskilt en låt gick om och om
igen och vi klämde i från tårna. Det var 
"Love today" med Scissor Sisters.
......
Dessa dagar i Sala har jag haft turen att
träffa fler än jag brukar. Moster E. morbror S.
kusin A. kusin E. kusin C. och klasskompisen
L. Den enda som saknades mig var Batman.
Hade gärna sett hans batmobil. Men det blir en
annan gång. 
Solen har varit framme. Härligt. Mamma
och jag har promenerat på stan, medans
ungarna var i badhuset. Vi har spelat kort.
Pojkarna och jag har tagit våran första 
mörkercache. Genom stadsparken gick med
ficklampa och sökte oss våran väg fram med
hjälp av små reflexer som satt på träd och
lyktstolpar. Idag skulle jag passa på att fota
lite i det fina vädret. Åkte upp till Måns Ols,
men det var så jäkla apkallt att det värkte i
fingrarna efter bara ett par minuter.
Imorgon vänder vi hemåt igen.
Ett par dagar går så fort.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar