tisdag 3 januari 2012

På väg norröver


Jag och pojkarna åker till mamma i Sala för
att hälsa på ett par dagar. Maken jobbar.
Packar och donar ikväll. Tänker även ha
med matsäck. Har ingen lust att gå in på
nån sunkig vägkrog (givetvis finns bra sådana
också), så jag frågade vad vi skulle ha med
oss att käka på väg upp. Rörande eniga sa
dom pastasallad. Men när det kommer till
pastasallad är dom inte alltid så "rörande eniga".
Oftast när vi gör det och det är dags att packa
upp och äta, så kan man ge sig den på att
Jens ska inte ha "det" i sin sallad och plockar
ur det och samma visa med Niklas. Denna
gången tänkte jag..Aha, nu skriver vi på varsin
lapp vad var och en vill ha i sin pastasallad.
Och gissa vad?! Denna gången ska alla ha
samma sak i sin sallad. I´m in shock!!
Hur är det möjligt. När jag gör en pastasallad
till alla, så ska det petas ur saker och när var och
en får bestämma sin egen, ja då ska alla ha
samma ingredienser.
Life (and kids) works in mysterious ways.
----
Ursäkta, men jag måste gå och packa
vidare nu. På återseende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar