fredag 9 december 2011

Julavslutning


Vilken dag! Gillar denna dag!
Jobbat halva dagen. Sen är vi bjudna
på julbord på Pantängen, våran nya
förvaltning. Jag tror vi fortfarande känner
oss nya och lite ödmjuka inför att vi faktiskt
får komma på julbord i "så stort sällskap".
Vi ingår i ett "team" av ca 300 st/anställda.
Upplägget blir ju lite annorlunda.
Nåt som jag missade totalt, men inte mina
kära arbetskompisar, var att man fick lov
att nominera arbetskamrater inom tre olika
kategorier...Årets miljökämpe, årets arbets-
kamrat och årets friskvårdskämpe (eller nåt)
Mina goá arbetskamrater hade nominerat mig
till årets arbetskamrat. Fattar ni?
Årets arbetskamrat!!
Själv förstår jag inte hur jag hamnade i den
nomineringen, då jag inte är nånting utan dom.
Mitt ödmjukaste tack har hela "min växel".
Jag vill inte vara utan er. Ni är en del av mig.
Jag vann inte priset för er som undrade.
Men jag är lika glad för det. Själva grejen att
ni hade nominerat mig är stort nog för mig.
Denna snögubbe kommer att bli full
av autografer av mina arbetskamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar