lördag 22 oktober 2011

När man inte kan sova


Om du har legat sjuk i tre dagar och vet att du
måste upp dag fyra. Ta inte alvedon ihop med
kaffe på eftermiddagen/kvällen. Man blir speedad.
Låg och läste, vilket i vanliga fall gör mig väldigt
trött. Men inte ikväll inte. Jag läste och läste och
läste. Framåt 23.30 knackade "lilla rösten" på:
-pst..Petra, dags att sova
Ok. Jag släcker lampan och blundar som en snäll
flicka. Jag ska ju upp tidigt. Jag vrider och vänder
på mig. Suck, varmt blir det också. Snurrar några
varv till....Jaha grannen har partaj ikväll...dunk, dunk.
"lilla rösten" igen: -..sov nu, det blir tidigt imorgon.
Jaja, jag ska! ... Åh, nästa vecka är det jag som har
fredagsfikat. Undra om jag ska göra tårtan med
konjakspäron och chokladgrädde...mm..då måste
jag gå till bolaget på måndag så att päronen hinner
ligga i konjaken tillräckligt länge..fundera fundera.
"lilla rösten" -..nu har klockan passerat 01.00.
Hmm..tack för påminnelsen, det gör ju inte saken
lättare att somna direkt.
Men jag tänker inte stressa upp mig. Om jag är lite trött
imorgon så vad gör väl det. Det är lördag och jag
behöver inte göra nåt mer efter Melodikrysset på stan.
Kan väl ligga här och filosofera lite...lalalala.
Lugnt ute på gatan ikväll. Inget gap och skrik från onyktra
partajande ynglingar. Undrar när nattbussen kommer
förresten. Jag kan ju alltid klocka den så vet jag när den
går utan att kolla i busstidtabellen..haha.
"lilla rösten" -..*harkel* vet du vad klockan är?
Håll käften, jag vet precis vad klockan är!!
På söndag är det sista Elfsborgsmatchen.
Det är ju fasen att vi tappade så mycket i slutet.
Ett guld till hade ju suttit fint. Nåja, ska bli kul att gå
på match iallafall. Får nog klä på mig bra. Särskilt
eftersom jag varit sjuk. Sjuk ja, två gånger på två veckor.
Det är ju riktigt rövigt. Men nu har jag fått penicillin så
nu jäklar är snart dom små äckliga bacillerna borta.
"lilla rösten" -..nu skiter jag i dig. jag går och lägger mig.
TACK. Gott att bli av med dig!!
Undrar hur många som kommer till Melodikrysset
på Café Leva imorgon? Ska bli kul....
..............jadi jadi bla bla......bla bla................
..............zzz.....zzzzzz.............ZZZzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar