lördag 22 oktober 2011

Melodikrysset på prov


Jag har varit med och ideat fram och roddat ihop
"Melodikryss och Fairtradefika".
Jag och kollegan K. vill få fler caféer i Borås
att ha Fairtrade produkter på menyn.
Vad gör man då för att det ska bli lite "kul"
med Fairtrade så att det lockar, för det kostar
lite mer än vanligt kaffe, så på ett sätt kan jag
förstå när caféer och resturanger rycker på
axlarna inför detta och säger: Vad får jag för detta då?
På prov har vi dragit ihop att vi löser Melodikrysset
på ett cafe och vem som helst får vara med.
Vi har fått väldigt mycket draghjälp av tex
Turistbyrån, Boråsbloggarna, BT, P4 Sjuhärad.
Tack snälla ni för att ni pratat och skrivit om detta.
Cafe Leva har fått mycket gratisreklam och vi
hoppas att detta smittar av sig till dom andra.
För är det nåt annat cafe som börjar med Fairtrade
tills nästa gång så kanske vi byter cafe.
----------
Vågade inte ha några stora förhoppningar. Vi hade
fått ett ultimatum av Cafe Leva som i vanliga fall
inte öppnar förren kl 11, att vi skulle bli minst 6 st
för att dom skulle öppna tidigare. Så det var ju vårat
mål. När vi väl satt på plats och krysset startade var
vi ett 20-tal. Gissa om vi var nöjda. Jag log hela tiden.
Åldersspannet var alltifrån 20 till 65+. Några första-
kryssare hade vi bland oss också. Jag törs nog
prata för alla när jag säger att vi hade jättetrevligt.
Som det lät på alla så får vi se dom även nästa gång
som blir i slutet av november och dom lovade att ta
med sig mer folk dessutom.
Jag kan inte annat än att känna mig så nöjd med
detta. Och jag hoppas att tiden går fort till nästa
fika/kryss lördag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar