torsdag 1 september 2011

Westvilt


Vi har varit på förvaltningsresa med jobbet.
Vi har själva fått planera vad vi ska göra
för våra pengar, 800 kr/pers. Jag och A.
blev utsedda till att fixa detta. Sen före
semestrarna har vi hållt på att undersöka vad
vi kunnat hitta på. Man får inte så mycket för
pengarna så vi har fått göra förfrågningar
hit och dit. Till slut hittade vi Westvilt.
Ett ställe som inriktat sig på viltkött och
dessutom kan ställa upp med femkamp.
Det är uppbyggt i en gammal lada. Görmysigt.
Massor av olika grenar att välja mellan.
Vi hade valt, luftgevär, pilbåge, bonnaboule,
labyrint och crocket. Inne i ladan hade vi
beställt en skottkärra med diverse drycker
som var och en kunde gå och ta av.
Alla tyckte detta var superkul (förstog vi av
dagen efter snacket) Glada miner, pikningar
och peppningar omgav oss hela tiden.
Vi skrattade så mascaran rann av.
Efter all lek, som för övrigt hade kunnat
få fortsätta ett par grenar till, åt vi tvårätters.
Även här blev alla supernöjda. Maten var såå
god. A. och jag har gått runt på jobbet och
tjatat att det är värt att kämpa bra då det finns
görfina priser att slåss om. Vi hade beställt
köttlådor med diverse gosaker, såsom rökt hjort,
rökt vildsvin, ölkorv på älg mm. Så efter
presentationen om poängställning och vilket lag
som vann fick A. och jag äran att dela ut lådorna.
Vi la upp det så att vi bara tog ut det antal
lådor som vinnande laget var. Mitt lag, Team Petra.
Gjorde en liten konstpaus och jag tror det hann att
bli lite funderingar och besvikna miner hos det
förlorande laget. Men snart var vi ute hos dom
igen med lådor till dom också.
Belöningen när man lägger ner jobb och är
"festfixare" är helt klart alla glada miner, när
man ser att dom tycker att det är kul och
dom uppskattar det. Då är man gärna den som
har fixat det. Vi fick en skål tillägnad oss vid
bordet =) Dan efter pratades det om detta
hela dagen nästan. Jag är supernöjd.
Team Anette och Team Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar