fredag 2 september 2011

Uppvaktad på jobbet


Det har ju tisslats och tasslats på mitt jobb.
Och jag förstår ju att det har varit pga min
kommande 40-års dag och i fredags var det
dags. På morgonen när jag kom stog det
uppradade 3 st flaggor på bordet.
Nästan kungligt värre ;) (med tanke på
gårdagens kungabesök i stan)
På eftermiddagsfikat kom "the big bang"
M. hade beställt görfina tårtor med mitt
namn och dom sjöng för mig. Det hade
räckt gott och väl för mig. Sen kom det
fram ett stort egentillverkat kort, där dom
utelämnat hur mycket jag fyllde och jag
kunde få fylla i själv. Gulligt av dom.
I kortet hade dom rimmat så här:
Tänk att våran Petra fyller 40 år
Tänk vad fort åren går!
Vi är så glada att vi har dej som ekonomiassistent
Bättre tjej har knappt världen känt
Du är ju modig och testar olika grejer
Men resten av oss är ju rätt fega tjejer
Först funderade vi på fallskärmshopp
Men vi är så rädda om dig vår lilla sockertopp
Vi får ju ibland höra om din STOOORA hästvana
Nu ska du få besöka en riktig travbana
En helkväll på Åby kommer det att bli
Världens bästa jobbgäng är ju vi.
Alltså, gud vad kul. Tjejkväll på Åby.
29 september åker vi. Jag längtar. Det
ska bli så jäkla roligt.
Hur visar man sin uppskattning till världens
go'aste jobbtjejer? I'm blessed with this girls.
TACK allihopa. Ni är föralltid i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar