torsdag 29 september 2011

Nu skulle pappa ha sett mig


Torsdagkväll = Åby. Min present från kollegorna.
Himmel vad jag har längtat. Det var så länge sen jag
var på Åby. Och att åka med tjejerna på jobbet gjorde
det ännu roligare. Ett tjejgäng, kan det bli bättre.
När vi var framme, så verkade allt vara så bråttom.
Men förstog varför, när det rätt var det var kom en
guide och skulle visa oss runt. Vi fick gå in på stall-
backen. Det var inte igår. När jag var liten sprang
jag ofta på stallbackarna på Sundbyholm, Eskilstuna,
när pappa körde.
Hon visade oss runt och berättade. Jag tänkte att kanske
skulle vi få träffa nån stjärnkusk. Men så blev det inte.
Istället var det jag som skulle få agera kusk. Tillåt mig
svära...fan vad roligt det var.
Jag fick köra ut på banan, och allt folk kunde se mig.
Jag var inte ett dugg nervös. För mig fanns inte
åskådarna. Jag var så inne i att "vara" kusk, så allt annat
hamnade i perferien.Det var jag och Ulf, hästen alltså.
Jag förstår pappa som var kusk. Ridning var inte min grej,
men att vara kusk hade varit förbaskat roligt.
Jag kan bara säga att mitt hjärta svämmar över av glädje och
tacksamhet att mina kollegor fixat detta. Om min pappa bara
hade fått se detta också. Men förhoppningsvis såg han mig
från himmelen och log.
Jag fick en toppenkväll tillsammans med dom bästa av tjejer.
Björn Goop drog in två vinster åt mig =)
Tack tjejer för att ni finns. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar