fredag 9 september 2011

En egen "morsa-kväll"


Oftast är det jag som är ute med pojkarna på
aktiviteter. Ikväll hade jag bett om att få
en liten stund för mig själv, utan några som
helst varelser i hemmet. Tidigare hade jag
lovat pojkarna bowling. Men igår frågade jag
maken om inte han kunde ta med dom ut så
jag kunde få en stund för mig själv i hemmet.
Jo, det gick bra. Och vad gör jag då?
Städar och röjer allt skit som ligger överallt.
Jag, ensam, jäklar vad jag städar ensam som
jag är. Två kompisar, musiken och vinet.
Fasen, det går i en flygande fläng och innan
"grabbgänget" är hemma igen är hemmet
städat och fint med massor av ljus som lyser
upp vårat hem som välkomnar mina "pojkar"
Jag städar gärna hemmet..när alla pojkar är
ute annars ska alla hjälpa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar