tisdag 2 augusti 2011

Konstnär Pernilla P Stappe


Våran sommargranne är konstnär.
Hon heter Pernilla P Stappe.
Hon målar underbara tavlor. Lika
underbara som hennes egen personlighet.
Hon är glad, öppen och hjärtlig. Stannar
alltid och pratar med ett leende på läpparna.
I lördags var jag ner och hälsade på henne
i hennes ateljé. Nåt som jag tänkt så många
gånger men aldrig blivit av.
Jag kliver nyfiket in och möts av en liten,
men ack så mysig ateljé. Inte hypermodern.
Och det är så skönt att den inte är det.
Utan en svensk sommarateljé a la Zorn
litegrann. Det är bara ett glas rött som saknas
bland färgerna för att min konstnärsbild ska
bli komplett. Pernilla visar mig tavlorna och
jag är så imponerad. Tänk att kunna måla som
hon gör. Hennes tavlor är färgstarka och glada.
När jag går från hennes lilla hus och upp till våran
egen sommarstuga är jag jätteglad och partysugen.
Jag antar att både tavlorna och Pernilla var
orsaken till detta glädjerus.
Ni som inte vet vem Pernilla Stappe är, länkar
jag här till hennes hemsida. Hon är underbar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar