torsdag 11 augusti 2011

110811


Torsdagen i Sala, blev mycket Sala.
Cachade lite så Niklas fick sitt intresse
stillat en smula. Någon earthcach vid
gruvområdet och en liten tur runt stan.
Sen tänkte jag stilla en nyfikenhet som
jag har funderat över flera år men aldrig
fått tummen ur att göra. Jag skulle besöka
Aguélimuseet. Kolla på konstnär Ivan Aguéli´s
tavlor. Han var verksam runt sekelskiftet och
var "målardude" med Cezanne, Gauguin och
van Gogh t ex. Coolt. Liten snubbe från Sala,
kommer ut i världen och blir målarkompis
med dom stora snubbarna.
Men lång näsa fick jag, för det var stängt,
pga byte av ventilation. Bah..mitt i sommaren
när turisterna vill komma och besöka museet.
Dålig planering. Ja, det var inte mycket att
göra nåt åt. Jag hade Niklas med mig och vi
gick en tur runt i stan och stadsparken för att
kika runt litegrann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar