tisdag 9 augusti 2011

110809


En heldag i Stockholm. Vad tycker ni om det?
Mysigt. Det är bara det att det krävs mer än
en dag i Stockholm. Vi gjorde så gott vi kunde.
Gamla stan är ett måste. Älskar dessa gamla
hus och smala gränder. Härligt att flanera
omkring där. Det är bara den klassiska musiken
som fattas över ens huvud när man går där.
(i detta nu lyssnar jag på klassiskt och kollar
på bilderna, stämmer så bra ihop)
Asså, det är så mysigt att man önskar man
bodde där. På skoj köpte jag Västerlånggatan
när vi var där. Vaddå, man kan väl få låtsas
att man är i Monopol, så jag köpte den.
Men den gatan jag allra helst skulle vilja bo
på är Strandvägen. Också kallat Knösus street,
(mitt påhitt)
"..åh, det är skönt, när mitt Stockholm är
grönt.." sjöng Monika Zetterlund och
jag kan bara hålla med.
Vi hann med slottet, Vasamuseet och Gröna Lund.
Gröna Lund däremot har inte mycket att sätta
emot Liseberg, där vinner Liseberg med hästlängder.
Näe, jag skulle nog inte vilja bo i Stockholm,
men attåka dit lite då och då och insupa
atmosfären är toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar