lördag 23 juli 2011

Damallsvenskan


Idag fick jag tummen ur att ta en titt på
damallsvenskan. Skulle ju vara synd och
skam om man inte kikar på Dalsjöfors tjejer
som tagit sig till Allsvenskan.
Först var jag hem till min blåa Nalle Puh,
som bjöd på fika. Hon hade varit ute och
plockat bär. Jag blev bjuden på paj med hallon,
blåbär, svarta- och röda vinbär med vaniljvisp.
Det var jättegott. Jag åt så magen stog i fyra hörn.
En riktig gofika, inget jäkla kaktjafs.
Sen drog vi till arenan. Solen sken upp och vi
hamnade i solgasset. Underbart att få lite sol på
kroppen mellan skurarna.
Dalsjöforstjejerna spelade jättebra i första halvlek.
Pigga, ettriga och sprang på det mesta. Hade flera
vassa målchanser. Det var mer spel på Örebros
planhalva så första målet borde varit Dalsjöfors, men
tyvärr gick det till Örebro. Även andra målet gick
bortalaget. Tredje målet blev Dalsjöforstjejerna och
för en liten stund kom adrenaliet och farten tillbaka
hos tjejerna, men tyvärr orkade dom inte mer och
Örebro petade till sist in 1-3 målet som blev slutresultatet.
Både E. och jag sa att det var jäkla roligt att komma iväg
och titta på fotboll igen. Det var ett tag sen jag kollade
fotboll live. Ska snart försöka komma iväg på en
Elfsborgsmatch också.
Kolla dom söta "bollkajsorna" i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar