fredag 10 juni 2011

Skolavslutningar

Nu har vi har avverkat två skolavslutningar.
Torsdag kväll på Daltorpsskolan för Niklas.
Våran första högstadieskolavslutning. Det blev
lite annorlunda mot vad vi är vana. Istället för
en massa söta små visor blev vi bjudna på 
uppträdande med elever som spelade och sjöng.
En ungdomligare variant av avslutning.
Stog mest och flinade hela tiden. Tittade på
tonåringarna som gick omkring, tjoade, kramade om
varandra och tjöt. Snacka om flashback och man
mindes sina egna avslutningar. Denna ystra, blåögda
lycka som sprudlade i hela kroppen.
Höjden för oss föräldrar, eller för mig iallafall, var när
vu på slutet blev bjudna på låten "800 grader"...Wow..
fan vad läckert. Nästan så att man hade velat vara
tonåring igen...men bara nästan ;)




Fredag morgon och klädvalet blev detsamma..regnkappa :(
Varför måste det regna? Ok att inte solen skiner, men snälla,
det kan väl vara uppehåll. Paraplyer överallt. Det är det enda
man ser. Är man inte där först, så får man stå sitt kast.
Lyssna men inte titta. I år visste Jens var han skulle stå och jag
kunde placera mig rätt. Blev dock lite avsides, men för mig var
huvudsaken att jag fick se min lille kille på avslutningen.
Fattade också modet att klättra upp på en av brandstegarna
för att få en överskådlig bild av skolavslutningen.
Rädslan hoppade i knäskålarna och Niklas skrattade åt mig.
Men upp skulle jag för att ta ett kort....och ner igen.

Jag är glad att pojkarnas avslutningar inte krockade med
varandra, så man var tvungen välja eller dela på sig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar