lördag 18 juni 2011

Rydals museum


Har aldrig besökt detta stället. Hittade ett program
för lite aktivitet här den 18/6, idag, alltså.
Lokala utställare med ekologiskt odlade grödor,
hemmagjorda sylter, safter, godis, bröd mm
Modevisning, lottdragning och mycket mer.
Passade bra att besöka museet nu när mamma
är här och hälsar på plus att det var lite aktivitet.
Jag köpte två bröd, ett franskt surdegsbröd och
ett vitlöksbröd från Valtons bakehouse i Viskafors.
Supergott bröd. Kommer absolut att besöka dom
flera gånger. Rekommenderas för boende nära
Borås och Viskafors. Köpte även chokladfudge, ni
vet såna man kan hitta på marknader i små påsar.
Det var bara det att dom här var superfärska. Det
är inte dom som säljs på marknaderna. Sån jäkla
skillnad i smak. Aldrig mer jag köper dom på
marknaderna efter jag fått smaka dessa. Dom kom
från Trollabo kvarn, utanför Herrljunga. Också ett
ställe jag kommer att besöka.
Jaha, här sitter jag och gör reklam. Jag borde få en
limpa och lite godis för det, tycker ni inte?
Passade på att kika in i en lanthandel som låg "granne" med
museet. (kortet ovan) Ett udda ställe med hela byns invånare
som hängde utanför (kändes det som). Det enda som saknades
var lite banjomusik i bakgrunden. Schyy, säg inte det till någon.
Tänk vilka assosiationer man kan få ;)
Mamma och jag hade en trevlig dag på Rydals museum.
Roligt att besöka såna här ställen med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar