torsdag 16 juni 2011

Minisemester


Har varit på minisemester till Dänelandet. Besökt
både Legoland och Lalandia. Puh, det tar på krafterna
att vara iväg på "barnsemester" minsann.
Bodde på en camping denna gången. Ca 1,6 km från
Billund. Mycket bra camping. Ger den toppbetyg.
Pooler, minigolf, lekplats mm för kidsen. Barnvänligt
ända ner på bäbisnivå.
Första dagen var vi på Legoland. Där har vi varit
två gånger tidigare, så denna dagen var helt och
hållet mormors. Hon tyckte det var toppen.
Det vi tyckte var roligast var karuseller och
att se den nya "världen", Star Wars. Och för
"lilleman" att få köpa upp alla pengar på
Star Wars-lego när vi gick ut. Det var nog hans
höjdpunkt. Sällan skådat så lyckliga ögon.
Dag två spenderades på Lalandia. Lalandia har jag
trott varit själva badplacet. Men det var mer än så.
Ett helt inomhuscenter. Shopping, bowling, minigolf,
spelhall mm. Badstället hette Aquadome och där var
där vi spenderade hela dag två. Åtminstone killarna.
Mormor var den första att "kasta in handduken".
Vi andra provade på alla åkattraktioner. Jens och
jag blev dock lurade av Pelle och Niklas till att åka
Tornadon. Dom två åkte först och skulle sedan berätta
hur det var. Inga problem, tyckte dom, går inte alls
fort eller är läskigt. Dom höll masken kan man säga.
När vi satt i ringen för 4 pers, så håller Jens sina händer
utanför ringen. Pelle säger till honom: -Jens, håll i dig hårt.
Det blir åka av nu! Hjälp! Jag visste det. På två sekunder
hinner jag tänka jättemycket. Satans jävla karljävel.
Jag visste att han skulle lura mig. Men att Niklas lyckades
hålla masken, trodde jag inte. Jag skrek inte, men Pelle
skrattade så han kiknade åt mitt ansiktsuttryck i Tornadon.
Han skojade och sa att min frukost syntes tydligt, så som
jag gapade. Efter ett par åk i lite lindrigare banor, så
sa jag att jag ville åka igen. Det var så paralyserat första
gången, så jag ville åka igen för att vara lite mer på banan.
Fick ej med ungarna denna gången, så maken och jag
åkte. Första biten helt ok. Men när vi närmade oss dippen
till den stora trumman, så kände jag mig skräckslagen igen.
Var dock mer med denna gången och kunde känna av
åket hur det var. Det var kul, även om det sög bra i magen.
Att bada i ett par timmar tar på krafterna, så efter en stund
gick jag upp och var med mamma istället. Killarna badade
på ett tag till. Helt mosig i hela kroppen satt vi och väntade
på att dom skulle bli klara.
Onsdagen bestog i att resa hem. Som är nog så tråkigt
när man har varit borta och bara vill komma hem.
Båtresan kändes som evighet. Det som var jobbigast med
resan, var sovandet. Sängarna passade inte mig alls.
Kändes som dom inte var mer än 60 cm breda. Grrr..vad
jag har sovit dåligt. Men det är smällar man får ta. Vi har
haft ett par kanondagar med lek och bus i Danmark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar