onsdag 1 juni 2011

Divya spa och wellness


B. och jag var iväg på spa igår. Vi var inbjudna
till meditation och avslappning. Det är bra skönt.
Varför tar man sig inte i kragen och gör detta hemma?
Kanske för att man aldrig får en lugn och tyst stund
i hemmet, med ungar som springer in och ut hela tiden.
Jag blir lika fascinerad varje gång av dom som håller
i sådana här grupper. Dom har så lugna och behagliga
röster. Kan verkligen inte se mig själv prata med sån
lugn och avslappnad röst utan att det skulle låta 
forcerat. Kvinnan som ledde oss, pratade om färgers
betydelse för människors humör. Blev lite nyfiken
och kommer att läsa på lite om detta. Vi skulle låta
oss "få" färgdusch ovanifrån och ner över hela oss.
Jag kunde se färgen gul. I korta drag fick jag veta
att det betydde glad, sprallig, händelsrik.
Och visst stämmer väl det in på mig. Därav att
jag vill veta mer om alla olika färger.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar