torsdag 30 juni 2011

Borås - staden där jag bor


Idag fick jag en lyckokaka på jobbet.
Nåja, tänker ni. Du jobbar ju åt Borås Stad. Men
lite roligt tyckte jag det var att just jag drog denna
lyckokakan som älskar äventyr. Det fanns ju andra texter
också. Nåt som jag tror är unikt för Borås är att vi, några
veckor under sommaren har "torsdagkvällar".
Torsdagkvällarna innebär affärer öppna till 20, talangjakt,
dansband i stadsparken mm. Men absolut största dragplåstret
är att vi får hit stora svenska artister. Och vet ni vad?!
Det är helt gratis. Helt fantastiskt. Dessa torsdagkvällar är
vårat torg "knôkatjock" av folk. Folk kommer från andra städer.
Idag gick startskottet för 2011 års torsdagkvällar.
Först ut var September. Gillar många av hennes låtar (dock
inte Mikrofonkåt), så självklart var jag på plats och diggade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar