fredag 27 maj 2011

Mastercheif Jens

Min 10-åring gillar att hjälpa till. Ibland är det att städa,
ibland är det att tvätta bilen och ibland är det i köket.
Han tycker om mat och är en riktig "gourmetläpp" 
många gånger..han gillar sånt man inte tror ungar
ska gilla. Men det gör min Jens. Han äter det mesta.
Ikväll har vi bakat paj och min lille gubbe ville vara
med och baka. Han älskar "min" knäckiga rabarberpaj
och vill vara med och göra den. Givetvis har han en
plats när vi bakar..vill inget annat än att dom är med
när man bakar eller lagar mat. Faktum är att Jensa
fixade till en bättre konsistens på knäckpajskalet
än vad jag har gjort. Färdiga resultatet såg 
super-knäckigt-super-gott ut..
Nu återstår att smaka av pajen. Och jag tvivlar
inte en sekund på att Jens paj både smakar bra
och överträffar pajerna jag gjort under en tid nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar