tisdag 10 maj 2011

Lerduveskytte

Har ikväll varit med på ytterligare en 
prova-på-grej med jobbet. Lerduveskytte,
denna gången. Jävlar vad roligt det var.

När vi kom dit stog det givetvis bara en
massa karlar där. Jaha, jag visste det.
Faen, så ska dom stå och glo när man skjuter.
Men det kom två tjejer till som tur va.
Vi fick skjuta fem åt gången, fem skott på 
vardera fem stationer. Så det tog lite tid.
Men när det var ens egen tur var det så kul
att man inte ville att det skulle ta slut.
Och vilken jäkla nybörjartur jag hade. Träffade
på varje station och på en av dom sköt jag
4 av 5. Totalt av 25 skott sköt jag 12. Jag
imponerade på mig själv.
När vi skjutit klart fick vi korv mä´brö´.

Det var verkligen superroligt. När mina pojkar
blir lite större, kommer jag ta med dom hit.

När jag berättade för maken om hur bra
jag sköt, undrade han om jag inte ville
ta jägarexamen med honom. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar