lördag 30 april 2011

Knasig lördag

Detta har varit en lördag som har gett blandade
känslor. Började dagen med en kaffe
på balkongen. Lugnt, tyst och fridfullt.
Fåglarna kvittrade och den skira grönskan
gav en fin nyans i morgonsolen.



Man bara njuter och insuper allt som bjuds framför en.

Sen hade jag lite städning och "skit" på schemat då jag
hade en strykhög som hette Duga på hallbyrån. Maken tog
kidsen och stack upp till stugan en stund så jag fick dammsuga
och fixa undan litegrann. Hann också åka till stan för att leta 
efter en tunn vit kofta, som tydligen inte finns nånstans att
köpa just nu, trots allt man ser i butikerna är vitt pga
stundande skolavslutningar och studenter.

Fram på em/kvällen gick jag hem till kompisen E.
Vi satt på hennes balkong i kvällsolen och tog oss
en öl och tjötade. Blir inte så ofta som man skulle vilja.
Medans jag sitter där, ringer min lille Jens.
Dom har varit till Trandareds närbutik för att köpa glass.
När dom är där, utanför på parkeringen, ser dom en
snubbe som hoppar över ett staket, ser lite skum ut
och i nästa ögonblick drar ner en luva för ansiktet.
Killarna fattar att här kommer att hända nåt. Springer
allt vad dom kan till andra sidan av gatan och lägger
sig i några buskar. Snubben sticker in i närbutiken
och kommer ut efter en liten stund med butiksbiträdet
efter sig. Dom springer förbi där killarna ligger och
trycker i buskarna. Efter en stund kommer killen som
jobbar i butiken och säger att dom kan gå hem nu.
Det är lugnt. Två "små" killar kommer hem skärrade
efter att ha bevittnat ett rånförsök mot kiosken.
Jag kan knappt fatta vad som hänt. 
Får höra av en granne några timmar senare att
polisen tagit rånaren som legat och tryckt i en
trappa på Trandared. Han hade varit påverkade
om man får tro ryktena. Antar att vi får läsa om
det i morgondagens Boråstidning.
Svårt att förstå att mina små pluttar varit med och
 bevittnat detta. Hoppas det inte är nåt som kommer att
göra att dom får mardrömmar och skit nu.
Hur fasiken hanterar man sånt här? Det är 
ju bara sånt man ser på tv jue.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar