söndag 24 april 2011

Hela härliga påsken


Vem hade vågat tro att vi skulle få så fint
väder under hela påskhelgen? Inte jag.
Nog för att vi har haft tur tidigare om åren.
Men inte så här bra. Sol och görvarmt varje
dag. Lyxigare än lyxigast. Varit upp till Solgläntan.
Nu börjar "livet" igen. Långfredagen och påskafton
tillbringades i stugan. Äggletning, solning,grillning,
hoppa studsmatta hos grannpojken, ta ner skydden
för fönstren och altanen, sätta igång vattnet, på med
elen, igång med spis och kyl, spela kubb.
Nu är det bara att öka härifrån. Längtar till vi
städat ur och kan sova över. Kommer snart.
Påskdagen var vi hem till svärmor, då hon fyllt år
på påskafton men ej var hemma då. Träffade
svåger med barn och deras respektive. En av
tjejerna som gifte sig i somras ska ha barn i år.
Jösses, nu börjar det gå upp att man börjar
bli gammal. Men det är så roligt att sitta och
lyssna på dom och liksom "höra sig själv" som
man var en gång i tiden...hihihi...
Påsken so far...überbra. Och då har jag en
ledig dag kvar. Jag njuter till 100 %.

Hittade ett gammalt kort på mig och vännen J.


Kort med pengar till killarna från mormor

Ingen kommentar ;)

Resultatet av äggletningen

Jag ger ett litet handtag till öppnandet av stugan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar