tisdag 19 april 2011

Grodorna knullar!


Gör en vild gissning. Japp, du har rätt.
Minste sonen igen.
Under tre dagar har vi varit ute och
cachat lite. Samtidigt som man letar
plastburkar i naturen så ser man en hel
del annat också. Dessa dagar har vi sett
görmycket grodor. Och eftersom 10-åringen
inte är jätteintresserad av att cacha så tittar
han på allt annat runt omkring oss. Igår var
vi vid Mölarps Kvarn och skulle ta några cacher.
Vid sidan av det mest forsande vattnet så
finns det en avdelning med grunt lugnt vatten
som låg i solen när vi kom dit. Givetvis vill
vi kolla på forsen och hur kvarnen ser ut.
Vi ser en massa grodor i vattnet och sonen
vill hellre vara där. Så vi stannar en stund.
Kidsen ligger på bron och kollar ner i vattnet.
Jag går mot kvarnhjulet. I vattnet nära hjulet
ser jag två grodor som har fått "vårkänslor".
Säger inget till kidsen för jag vet vad som
kan komma. Men minste sonen är snart på
benen och följer efter mig. Jag går iväg från
stället där jag såg grodorna. Men ingenting
undgår hans ögon. Ett asflabb hörs bakom
mig och med högsta rösten vrålar han:
-Grodorna knullar!   Suck tänker jag, för
det är en massa folk en bit bort. Hoppas dom
inte hör det. Men han är inte klar än.
Han flabbar vidare och ropar samma sak igen
ett par tre gånger till innan han är nöjd.
Flinar i smyg och tänker jädra unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar