lördag 30 april 2011

Brevvän

I dagens samhälle kan man ju undra om någon
kommer ihåg ordet brevvän. Ni vet, man skriver
med papper och penna, inte vid en dator.
När jag var liten och läste Kalle Anka, lusläste jag
brevvänsannonserna. Vill ju så gärna brevväxla
med någon utanför min egen stad. Vi brevväxlade
tjejerna i klassen. Skrev brev till vissa och lämnade
nästa dag i skolan. Det tog lite längre tid att få svar
om man jämnför med i dag, annars ser jag det som
en utveckling med det man höll på med själv i skolan.
Vi höll ju också på med en viss chatt, facebook (dock
inte twitter) eftersom man skrev vad man tyckte och
tänkte till vissa skolkompisar. Men du var ju ändå
tvungen att bli accepterad. Så allt detta på nätet är 
ju en sorts förlängning, utvecklande av det man höll
på med i skolan.

Nu när jag börjat twittra, så stöter man på en rad
olika sköna människor. Gulliga människor man 
gärna vill ha i sin närhet som kompisar, männsikor
man skulle kunna bli förälskad i, människor man 
gärna vill slänga käft med. Men jag har hittat en
supermysig tjej med familj som jag skulle kunna
vara kompis med om vi bott nära varandra.
Nu gör vi inte det. Så jag bestämde mig för att
ta reda på hennes adress för att skicka ett brev.
Eller, det blev ett kort. I en liten tanke att ta upp
detta igen med att kanske skriva lite till varandra.
Med papper och penna. Och jag vet att hon läser 
min blogg, så hej goá I. Hoppas att vi kan göra
detta till nån liten brevvänsgrej. Skulle vara 
jätteroligt =) Ni är supermysiga och du är bara
såååå cool, på alla sätt och vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar