onsdag 2 februari 2011

Vabbar


Bara så ni vet innan ni läser vidare
blir detta inlägget ett halvt om
halvt gnäll-inlägg. Varför? Därför jag har
varit hemma från jobbet med sjuka barn.
Har kryp i kroppen och får inget gjort.
Har ju chansen att fixa ordning i hemmet
som jag annars inte orkar på
veckodagskvällarna. Värsta chansen ju.

Dagen började precis i dom spåren.
Bara gick omkring och glodde på allt som
måste göras. Urk, blä och tung suck.
Ok, disken blev diskad. Sen passade
jag på att plinga mamma som jag inte
hunnit prata med på flera dagar. Där
gick en kvart. Hmm...sen då. Jo jag
ringer B. på jobbet och tjötar lite.
När det samtalet var över var klockan
inte mer än 10.10...fy fasiken vad
tiden går långsamt. Slängde på
en maskin tvätt. YES, jag har ju hyrfilmer
hemma. Skit samma att maken inte
är hemma och kan kolla. Han får lösa det
någon kväll innan filmerna ska tillbaka.
Under filmens gång sitter jag och twittrar.
Jag följer en tjej som skriver att hon gör
en massa i hemmet. Skriver att
jag blir lätt avundsjuk över allting hon
presterar. Får svar tillbaka att hon blivit
inspirerad av mig när jag fått på en
maskin tvätt. Himmel och pannkaka.
Inspirerad av det lilla. Tja, jag kollar
vidare på min film med twittervännen
i bakhuvudet. När filmen tar slut är
det jag som hoppar upp som en raket
för att dra igång "arbetet" på hemmafronten.
Jag sätter igång som en hemmfru från
50-talet. Dammsugning, dammar, torkar
golv och mitt upp i alltihopa lovar jag
ungarna att vi ska baka. Stopp, stopp.
Jag tror någon har tagit över min kropp.
Några ufo-rapporter över Borås idag??
Nehä, inte det. Jag ångar vidare. Det
blir sockerkaksbak, matlådor och
förberedning av kvällsmat.
Hjälp, vad händer. Säg inte detta till
någon. Orkar inte leva upp
till det varje dag eller ens varje vecka ;)

Jo, tack det är bra..får jag vila nu??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar