torsdag 24 februari 2011

Trots tjat förstår dom inte


Ett återkommande problem som jag trodde
denna familjen hade överkommit.
Att ropa tvärs över hemmet och tro
att skrik-mottagaren ska höra.
Gång på gång har vi ju sagt att: vill du
nåt, sitt inte och gapa, kom hit.
Men näe, vi hoppas och tror att
meddelandet kommer fram. Att det
liksom är mindre friktion i luften idag
så att min mening kommer fram.
Sonen i sitt rum, jag i köket.
-Soelsjfososog
-Jag hör inte vad du säger.
-Soeoe02göoW03u03
-Ok jag kommer.
In till sonens rum går jag
med ett blött papper. För, håll
med mig..det var vad han sa.
Jag lämnar över det blöta papperet
och sonen tittar på mig med en konstig
blick. -Jag sa..ett glas vatten.

Skyll dig själv när du sitter och gastar
tvärs över hemmet. Lyft rumpan och
gå ut i köket och drick vatten, då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar