söndag 16 januari 2011

Attack


Söndagmorgon. Vårat sovrum är under
attack. Det var i och för sig maken
som startade detta "slöa-söndag-
morgon-i-sängen"-kriget med Jens.
Och Jens är inte den som flyr från
en fight. Han hämtar förstärkning.
Utifrån hallen hör man.
-Niklas, kom vi ska bekämpa pappa!
Ta-ta-da..spelas det upp i huvudet
på mig och in kommer två stridsklara
killar. Det blir livat bland täcken och
kuddar må ni tro. Som mamma
så orkar man inte så länge och lämnar
över min krigshalva till rivalerna att
bekämpa varandra tills en vinnare
återstår..haha. Det blev som vanligt
pappa som tog hem segern.

Okej, okej...jag kanske har sett lite för mycket
Star Wars i helgen, då man kan höra laser-
svärdens swosh över huvet i sängen denna morgon.
Kan jag då säga att jag är krigsskadad, tro?

Ja vi tittar på Stjärnornas krig och är
väldigt inne i filmen.

Söndag eftermiddag åker att legogubbar fram
som har med Star Wars att göra.

May the force be with you, young Jens Skywalker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar