torsdag 18 november 2010

Divya Spa har glitterkväll


B. och jag kliver in på Divya Spa där
kvällens Glitter och glamourkväll
ska hållas. Där möts vi av ett stort
bord med champange, melon, breadsticks mm.
En kvinna hälsar oss välkomna och sätter
ett glas champange i händerna på oss.
Dom tycker vi ska ta en kik runt i spa-delen.
B. och jag har varit där förrut så vet hur det
ser ut. Men det gör inget, för det är så
himla fint överallt. Stilla musik följer oss vart
vi än går. Och det känns lite som om man
har klivit in i en sagovärld. Här kan man
stanna hur länge som helst. Lugnet som är
tänkt att förmedlas, gör verkligen sitt jobb.
Man blir lugn i hela kroppen och man mår
så bra när man vistas i Divya Spa.
Det är underbart.
Efter en stunds insupandes av denna atmosfär
blir vi visade upp till andra våning.
Där väntar en make up artist som ska ge
oss diverse sminktips.
Först får vi en introduktion på det vi ska
få att smaska på. Det låter lyxigt. Som
på tv när man ibland sitter och suktar och
önskar man fick smaka en liten, liten bit bara.
Ostterrin, med fikonmarmelad, limemarmelad.
Hembakat bröd på en massa nyttigheter som
är bara så saftigt mm.
Ostterrinen blev lite för mycket ost för min del.
Kvinnorna runt om mig utbrister åh, vad gott.
Ibland slår det mig. Undrar hur många som
sitter och låter världsvana och tycker allt
är så gott och bra, men som egentligen inte tycker det.
Nåja..det mesta var gott.

Make up artisten kommer på plats och frågar om
hon har någon frivillig som vill bli sminkad. Och det
finns det. Många fler än bara jag. Så tyvärr får
jag inte chansen.
Hon ger oss massor av goda sminktips, ger svar på
frågor och det blir en hel del skratt när vissa 80-tals
sminkningar och produkter kommer på tal.
T ex...blå mascara, brunkräm och indianpuder.
Hon säger...det tåget har gått ;)

I slutet får vi chansen att få lite råd av
av make up artisten om vilka produkter vi
ska använda (dom som handlar).
Det är lätt att svepas iväg av alla bra saker hon
säger, när man vill vara sååå vacker.
Det gäller att tänka efter innan man handlar, så
man inte ruinerar sig på produkter som inte
kommer att bli använda.

Det har varit en mycket mysig och rolig kväll.
B. och jag är nöjda när vi åker därifrån
och kommer säkert att prova några av tipsen
vi fått under kvällen =))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar