lördag 30 oktober 2010

Rysligt söta spökbarn


Hade ej tänkt att ha halloween kalas
för kidsen i år. Men för ett par veckor
sedan kom en av pojkarnas kompis
fram och sa: -Petra, du ska väl ha
halloweenfest i år va?
Vad säger man? Ja, det blev en
liten fest i år igen.

Smet tidigare från jobbet igår då
jag kände att jag hade ganska mycket
kvar att göra inför kalaset.
Jag hann med marginal.

Kidsen kom vid 18-tiden och jag
skickade ut dom för bus eller godis-plingande
på dörrarna innan det blev alltför sent.
Dom kom tillbaka med massor av godis
och pengar. Whoho!!

Åt lite grön spagetti och köttfärssås med
benknotor till (grissini, brödpinnar)
När jag såg att dom började bli klara
förklarade jag vad som skulle komma.
Att dom skulle få leta ledtrådar för att
komma till nåt gott. Berättade att
dom skulle få ge sig ut i skogen med
ficklampor för att leta reflexer.
Hade en liten undran om jag skulle
läsa en spöksaga innan eller efter dom
hade varit ute i skogen. Dom flesta
ville före. Grattis tyckte Niklas. Då kommer
inte dom att vilja gå ut sen.
Nåja, jag läste sagan och det var inget
konstigt med det.
Snart var det dags för dom att ge sig
ut till skogen. Dom stack iväg, men
det dröjde inte mer än två minuter så var
tre barn tillbaka hemma igen.
Dom minsta tjejerna tordes inte om inte
jag följde med dom. Hihihi...precis vad
vi trodde.
Det blev en ryslig promenad i mörkret.
Det kröp nog lite i dom allihopa.
Flickorna höll mig i handen hela promenaden.

Sen snaskade vi både på tårta och "bytet" dom
kommit över när dom trick or treat:ade.

Än en gång ett lyckat kalas för kidsen.
Antar att jag får köra några år till med detta ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar