onsdag 13 oktober 2010

Naprapaten


Imorgon kl 11 smäller det ... i min rygg.
Jag ska till naprapaten och jag vet vad han
kommer att göra med mig.

Det värsta är dock inte att han
kommer att knäcka mig.
Det är att jag ska behöva klä av mig.
Jag har fortfarande en skräcksyn av mitt
förra och första möte med honom.
Det är makens kompiskompis som
är naprapat och maken har gått där
såå många gånger. Men kommer han
ihåg att berätta att man ska klä av sig
och n. ska kolla och känna av hela kroppen.
Nej..det gör han inte. Petra går dit glad i hågen
för att få hjälp med ond rygg.
Väl inne på behandlingsrummet, ber han
mig att klä av mig. Va fasen...ingick
det här i behandlingen? Det är det
fasen ingen som berättat för mig.
Motvilligt klär jag av mig för denna snygga,
30+ killen som ska kolla in min kropp.
Jag har ont, men det tar fasen i mig emot
att klä av sig också.
Försöker att låtsas som ingenting, men
min kropp avslöjar mig då jag svettas som
en gnu...hmm =/
Vet inte vilket som är värst just nu..det onda
i ryggen eller att jag ligger här helt utlämnad
i trosor och bh...flabb.
Men när han är färdig med mig är det så skönt.
Det är som man blivit befriad.
Och det är det jag har för min syn imorgon ;)
Skräckblandad verision med befriande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar