fredag 17 september 2010

Pappa


Ibland glömmer jag bort att du inte är med oss längre.
Jag tänker: -Det ska jag ringa och berätta för pappa.

Igår tänkte jag ringa och berätta att vi har fått
låna en massa filmer av en jobbarkompis till maken.
Vet du vad som låg däri." Den onde, den gode, den fule",
"Trinity - djävulens högra hand" och en massa western-
och  roliga filmer vi tittade på. "Nu blåser vi snuten" *flabb*
Åh, vad roligt det hade varit att titta på film tillsammans
med dig igen.
Och jag skulle ju berätta att vi har en vikarie som är mycket
hästintresserad. Vi, några stycken, har satsat pengar och
tippar och hon drar in kosing till oss.
Eller att maken har fått nytt spännande jobb. Det jobbet
hade du gillat och viljat höra mer om.
Eller att vi, jag och maken, har köpt en husvagn.
Ett bland dina största intressen. Oj, vad du hade frågat
och hade viljat se den och att vi skulle campa tillsammans.

Pappa...jag gråter ibland. Jag längtar efter dig.
Då spelar jag Elvis, din största idol.
När jag lyssnar på "In the ghetto" rinner tårarna
i strid ström.
Puss pappa <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar