lördag 4 september 2010

Min födelsedag


Min födelsedag var lugn och skön.
Jag gillar inte att fylla år och kalasa för
min egen del. Det är roligare att ställa till
kalas och planera åt någon annan.

När jag kom till jobbet, så satt det lappar
på mitt kontor med Grattis på födelsedagen,
en svensk flagga och ett litet ljus som brann
i skumrasket. Spontankramar fick jag oxå.
Sånt gillar jag. Inte stora ståhej.
Små men meningfulla ord eller meningar
gör mig glad.

På kvällen hade jag sagt åt E. att hon skulle
komma hem till oss på lite ost, kex och vin.
Det var så länge sen vi träffades och tjötade
lite. Fy skäms på oss. Vi får skärpa oss..hihi.
Kollade på em-kvals matchen. Båda vi två
gillar ju fotboll. Hennes son A. spelar i
Trelleborg. Kul!

Jag är nöjd och glad åt min födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar