tisdag 28 september 2010

Min busige, härlige lille son


Jag har en son som är 10 år och heter Jens.
Han kan vara världens skitunge och man
blir jättearg på honom. Men vet ni vad,
han är världens härligaste unge också.
Så många härliga/goa/roliga kommentarer
han har fällt. Jag önskar jag hade skrivit
ner allt han sagt.

Idag, när han slutat skolan, ringer han till mig.
(vilket jag vill att han gör när han kommit hem)
-Mamma, jag är hemma nu. Får jag ta popcorn?
-Nej, hjärtat, det får du inte!!
-Jo, snälla mamma?!
-Nej, Jens det får du inte!!
Det låter som han nöjer sig med det och
vi säger hej då!
Efter en timme eller så , så ringer han igen.
-Mamma, får jag ta popcorn?
-Nej, hjärtat, det får du inte!
-Men jag har redan tagit popcorn!
-Jaha...säger jag. Vad ska vi göra nu då?
-Tja, vi kan dra pengar från min veckopeng.
Ska vi säga fem kronor?

Återigen kan jag inte annat än att skratta
åt min lille son och hans tankar och utlägg :)
Vad ska det bli av dig när du blir stor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar