lördag 25 september 2010

Göteborg hela dagen


Idag har jag och maken haft en heldag i Göteborg,
utan barn...hur gôtt är det på en skala :)

Dagen började med att jag vaknade av mig själv
5 minuter före väckarklockan skulle ringa.
Hmm, vad betyder det..jag som alltid sover länge.
Flabb...svårt att räkna ut va....
Tristess i vanliga fall. Nu skulle jag göra nåt som
jag hade sett fram emot länge.
Bokmässa...plus att jag skulle åka till IKEA och
se på hockey..Frölunda - Brynäs.

Snabbsväng till IKEA för att inhandla ljus i alla former
och storlekar till den långa höst och vinter som väntar oss.
Hittade också ett flower-power tyg som passar bra till
våren. (höstens plower-power-gardiner, beställs från Ellos)

Punkt två på Göteborgslistan var Bokmässan.
Jag älskar böcker och därmed bokmässan.
Högsta prioritet hade Lars Keplers "Paganinikontraktet".
Irrade runt på mässan, hittade många andra författare.
Gav nästan upp då vi passerade en monter där "Lars
Keppler" (alias för två författare) var.
Min lycka var gjord då dom signerade Paganinikontraktet
till mig. Fick också med mig Johan Theorins "Blodläge"
Makens favorit Per Morberg, stog och lagade mat på
övervåningen. Vi kollade givetvis. Kan inte missa detta ögonblicket ;)

Efter IKEA och Bokmässan gav vi oss iväg till hockeymatchen
mellan Frölunda - Brynäs. Det var sååå länge sen vi var på
ishockeymatch. Brynäs i mitt hjärta...men jag inser att jag
inte följt Brynäs jättebra det sista, då den enda jag känner
igen är nr 12 Dackell. Men Brynäs är i mitt hjärta, så
jag fortsätter tjoa på Sverige näst bästa lag genom
tiderna ishockey lag genom tiderna om man räknar
statistisken bland ishockeylagen =)
Jag är en Brynäsare från smurfernas tid.

Summa av denna dagen: Det var länge sen jag hade en
sån bra dag och jag gillar det ;) Mer av denna varan
och vi har det...eller hur ;)


HEJA BRYNÄS!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar