torsdag 26 augusti 2010

Frissan is tha shit


Himmel vad skönt det är att gå till frissan.
Man kan vänta nästan hur länge som helst mellan
gångerna man besöker hårfrisören. Men en dag
blir det plötsligt kris och panik över håret.
Man ringer och beställer tid och önskar att få tid
samma dag eller helst igår om det hade gått.

Jag var till frissan igår. Inte bara jag, förresten.
Mina två pojkar också, som såg som piasavakvastar
i håret, fick tid samtidigt som jag.
Toppen. 3/4 av familjen ger sig av till frissan.
Till mitt stora förtret (inser jag i efterhand).
Min sköna, ljuvliga frisörstid blev inte riktigt vad jag ville.
När jag är hos frissan vill jag bara njuta åt att
bli omhändertagen och tillsnyggad, samtidigt
som jag bara njuuuter åt att nån grejar med mitt
hår. Mmmm..det skönaste på denna jorden
(kanske lite överdrivet, jag vet)
Men grabbarna blev färdiga ca 1 timme innan mig.
Och eftersom jag har en son som inte är utrustad med
tålamod kan ni själv tänka er hur det lät där jag
satt med färg i håret och dessutom hade min
klipp kvar. Hmm..jag vill inte ens skriva det här.
Jag säger bara, det gör jag aldrig om.

Hursom helst, vi blev klippta, mycket nöjda och
för min egen del, lite piggare ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar