tisdag 17 augusti 2010

10 år


Det är lätt att lacka ur när man fyller 10 år
och inte har sitt kalas samma dag =(
Den efterlängtade födelsedagen blir ju liksom
inte riktigt som man tänkt.
Liten Jens har haft nedräkning ända sen i slutet
av juli till sin födelsedag.
Da´n innan födelsedagen går han som på nålar.
-Mamma, lova att jag får ett litet paket på
morgonen!!!?
Maken och jag jobbar så det går hela dagen
innan vi kommer hem. Säger inget, för minste
sonen har en förmåga att tjata "sönder" allting.

På morgonen slår jag in ett litet paket, pokemonkort.
Skriver en liten godmorgon lapp med grattispussar
från mamma och pappa.
Strax före 8.30 får jag ett samtal till jobbet.
-Hej..säger en liten röst.
Jens har vaknat före storebrorsan idag.
Hahaha..undra varför.
-God morgon, hjärtat! Har du sovit gott?
Har du öppnat paketet?
-Näe, jag väntar tills Niklas har vaknat.
Lilla gubben...så som han har tjatat i flera,
flera dagar trodde jag han skulle slänga sig
över paketet utan att blinka. Nu låter han så liten och
så försynt. Mitt lilla hjärta..jag smälter av den lilla
försynta pojken i andra änden.

Dagen går och till kvällen bestämmer jag och maken
att han får bestämma kvällsmat då vi inte har nått
kalas. Svårt val..det pendlar mellan McDonalds, pizza och
kebab...eller tefatet som han kallar det.
Det blir "tefatet". Maken fixar på vägen hem.
Jens väntar och väntar och väntar. Han är nämligen inte
utrustad med tålamod, vår lille son.  Fy, så tråkigt det är.

Maten kommer och han skiner upp. Mums =)
Plockar fram en present till. Ett ps3 spel.
Nu börjar det lika nåt, ser han ut att tycka.
Äter och sen in och spela nya spelet.
Efter en stund kommer en glad kille och säger:
-Nu tycker jag vi ska äta tårtbakelserna. Det
är faktiskt min födelsedag.
Hmm..proppmätt som man är dukar jag fram
bakelserna. Visst är det gott. Men det hade varit
godare om jag inte vore så förbannat proppmätt av kebaben.

Litens dag blev nog lite bra iallafall, trots att vi inte hade
stort tårtkalas för honom. Han vet att det kommer ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar