söndag 1 augusti 2010

1 augusti


Den här dagen började inget roligt.
Regn och höstrusk. Brr..jag är inte redo för
hösten än. Jag vet..det kan komma många
fina dagar än. Det hoppas jag innerligt.
Det är likadant varje år. När sommaren
sjunger på sin sista vers och hösten är i antågande
så får jag panik. Varje år så känns det som att
jag kommer inte klara av en höst och vinter.
Det är på tok för långt till våren när ljuset kommer
igen. Istället för att njuta av dom sista dagarna
så kan jag få panik.
Men detta året har vi åtminstone fått en ordentlig
sommar och kunnat laddat batterierna.
Så jag är lite mer förhoppningsfull.
Och får vi soliga fina höstdagar så är jag på topp.

Men som sagt, dagen började inget bra.
Regn och rusk. Jag och pojkarna skulle få
fotbollsbiljetter av E. igen. Tänkte att
fasen vad kiligt att stå på Arenan när det regnar.
Efter vi hade käkat mat så satte sig jag och maken
och kollade på sista filmen av dom vi hyrt häromdagen.
Medans vi kollade så sprack solen igenom molnen.

Så när jag och pojkarna begav oss till Arenan hade
vi fått riktigt bra väder. Big smile.
Elfsborgs plockade hem 3 st välbehövliga poäng.
I första halvlek hade dom chans på chans, men
inte turen med sig. Fick in ett mål. Men frågar
ni mig borde det åtminstone varit ett mål till.
Andra halvlek var inte lika alert. Det var
ungefär lika bra eller dåligt spel från båda lagen.
Gefle hade inte heller turen med sig för i
slutminuterna fick dom en vass chans så matchen
hade lika gärna kunnat slutat oavgjort.

Det är alltid lika roligt att gå på fotbollsmatch.
Återigen får jag tacka E. för det. Min lilla gumma..puss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar